15 de marzo de 2006

Danny Boy, canción de cuna.

Hit en casa, este verano, tanto para cuna como para nebulizaciones...
Image hosting by PhotobucketDanny Boy

Oh Danny Boy, the pipes, the pipes are calling
From glen to glen, and down the mountain side;
The summer's gone, and all the roses falling,
'Tis you, 'tis you must go and I must bide.
But come ye back when summer's in the meadow,
Or when the valley's hushed and white with snow,
'Tis I'll be here in sunshine or in shadow,
Oh Danny Boy, oh Danny Boy, I love you so!

But when ye come, and all the flowers are dying,
And I am dead, as dead I well may be,
Ye'll come and find the place where I am lying,
And kneel and say an Ave there for me.
And I shall hear, though soft you tread above me,
And all my grave will warmer, sweeter be,
For you will bend and tell me that you love me,
And I shall sleep in peace until you come to me!


Es el casi-himno de Irlanda del Norte y lo cantábamos en el coro Sonamos hace unos años. Me acuerdo que Julio Cantarini me quería hacer entonar la introducción en solo: nunca pude (a pesar de los intentos). La verdad es que la cantábamos muy bien, es una canción muy linda y a pesar de su melancolía (¿tanguera?) viene bien para dormir a un díscolo Santi..

6 comentarios:

  1. Tendrias que tener una voz como la de Mary Black para llegar a esos tonos...

    ResponderEliminar
  2. Lo encontr�s en http://www.radioblogclub.com/search/0/danny_boy
    Fijate lo que canta el SHS Choir

    ResponderEliminar
  3. Cantarini era el profesor de canto?
    A ese se�or si que lo sign� el nombre!

    ResponderEliminar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...